11/06/2017

Wolvega - Op zondagmorgen 11 juni half tien ging de vijfde Silverlegrally van af het Centrumplein in Wolvega van start. Tal van belangstellenden kwamen een kijkje nemen. Met deze rally, georganiseerd door de Lionsclub Wolvega e.o., wordt geld ingezameld voor goede doelen. Dit jaar is het hoofddoel de Stichting Noordzeeziekte (onderzoek naar deze ongeneeslijke ziekte) en de lokale doelen Stichting Gered Gereedschap Weststellingwerf en de Voedselbank Weststellingwerf.

De route zal voeren door Zuidwest Friesland. Er waren tal van belangstellenden bij de start en vanaf half negen werden de 52 equipes ontvangen en stonden de auto's opgesteld op het Achtpilarenplein.

Om half tien werd het startschot gegeven voor de eerste auto, waarna om de minuut steeds een equipe aan de regelmatigheidsrit begon. De rally is een regelmatigheidsrally (kaartleesrit) voor historische en klassieke auto's en cabriolets waarbij snelheid niet de bepalende factor is voor het eindklassement. Het zo goed mogelijk uitvoeren van de kaartleesopdrachten en het correct aandoen en noteren van de route-en tijdcontroles is van doorslaggevende aard.

Na afloop van de rally werden op zondagavond de cheques aan de vertegenwoordigers van de goede doelen uitgereikt. De Stichting Noordzeeziekte ontving 6000 euro en de Stichting Gered Gereedschap Weststellingwerf en de Stichting Voedselbank Weststellingwerf ieder 2000 euro. Verder worde nog een deel van de opbrengst bestemd voor het hulpfonds van de Lionsclub. Zie ook: www.silverlegrally.nl. waarop fotoalbums zijn geplaatst.

Foto: v.l.n.r. Peet Veldhuizen (Gered Gereedschap), Renske Wassenaar (Noordzeeziekte), Cees Bonnema (Lionsclub)  en Don Vervat (Voedselbank)

(Foto: Lenus van der Broek)