03/06/2019

Wolvega – De zevende Silverlegrally, georganiseerd door de Lionsclub Wolvega e.o., is zondag zeer succesvol verlopen. De 55 oldtimers en andere bijzonder auto’s reden met prachtig weer door de binnen weggetjes in Weststellingwerf, Noordoostpolder en Steenwijkerland. De start was ’s morgens op het Centrumplein in Wolvega en de finish op het plein in het centrum van Steenwijk, waar ook de cheques werden uitgereikt en de prijswinnaars bekend werden gemaakt.

Goede doelen

De rally had als doel om geld in te zamelen voor goede doelen, die zijn dit jaar:

• 3500 euro voor AED-kasten. Op vele plaatsen in de gemeente hangen inmiddels AED-apparaten. Deze zijn buiten kantooruren niet allemaal even goed bereikbaar. Door het aanbieden van diverse, slim geplaatste outdoor-kasten met pincode zijn de AED’s altijd bereikbaar.
  • 2500 euro voor ‘(S)Cool on Wheels’, dit is een voorlichtingsproject van Sport Fryslân voor leerlingen van 10 t/m 14 jaar, waarin een ervaringsdeskundige met een lichamelijke handicap in de klas laat zien hoe het is om te leven en te sporten met een handicap.
  • 1000 euro voor World Servants Wolvega, die geeft 5 jongeren de gelegenheid om deze zomer deel te nemen aan een buitenlands ontwikkelingsproject.
  • Verder gaat een bedrag naar de het Hulpfonds van de Lionsclub Wolvega. Daaruit worden wat kleinere bijdragen verleend aan goede doelen. Zo ook 500 euro aan de Stichting Rolstoeltennis Noord Nederland wil tennis voor sporters in een rolstoel laagdrempeliger maken en tennisverenigingen daarin ondersteunen.

Winnaars rally

Oneven startnummers:

1. Dries en Marjolijn Wallinga; 2. Albert en Jantina van der Wal; 3. Theo Limburg en Johan de Vries

Even startnummers:

1. Arjan en Coos Jonkers; 2. Willem en Merel Feenstra; 3. Erwin Menger en Roy Oude Lansink

Voor inormatie en foto's zie: www.silverlegrally.nl