29/12/2020

Wolvega – Lionsclub Wolvega e.o. ondersteunt twee maatschappelijke doelen met een financiële bijdrage. Vooral in deze moeilijke tijden van het coronavirus wil de club vrijwilligers van deze organisaties een ‘hart onder de riem steken’.

LEGONA

500 euro aan LEGONA, de vrijwilligers hebben met Sinterklaas een actie op touw gezet om mensen met een beperking een cadeautje te laten bezorgen door 2 Pieten. (Lichamelijke En Geestelijke Ontspanning Na Arbeid) is een gezelligheidsvereniging voor mensen met een verstandelijke beperking. Vanuit Wolvega komen de 25 leden elke maandagavond van 19.00 uur tot 21.00 uur bijeen, samen met de bewoners van de zorginstellingen de Burcht, de Frisohof uit Wolvega, Ruimzicht uit Oldelamer en het Thomashuis uit Noordwolde. Daarnaast wonen nog een aantal leden (begeleid) zelfstandig. Elke maandag drinken zij met elkaar koffie om daarna activiteiten met elkaar te doen als creatief of muziek, bingo, sjoelen, spellen, quizzen, luisteren naar optredens of andere sportieve activiteiten.

Zonnebloem Wolvega

500 euro aan Zonnebloem Wolvega. De vrijwilligers gaan vóór de Kerst alle Zonnebloemleden, (eenzame-) ouderen, een verrassing bezorgen Zij moeten de reguliere activiteiten, zoals huisbezoek, boottocht, uitstapjes en andere bijeenkomsten door de coronacrisis missen. Het Zonnebloembestuur vindt dit jammer en als blijk dat zij hen niet vergeten bieden ze een Kerstcadeautje aan.

(Foto: Lenus van der Broek)