25/10/2017

Wolvega – De Lionsclub Wolvega e.o. heeft besloten twee goede doelen te ondersteunen, één lokaal en één internationaal..

In het kader van Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018 wordt in de dorpen Ter Idzard, Oldeholtwolde en Nijeholtwolde een gezamenlijk theaterproject met als cultureel doel verbindend, leerzaam, onderhoudend en artistiek verantwoord. Het gaat over de geschiedenis van de Bonifatiuskerk in Ter Idzard en de vrijheidsstrijd van de Stellingwervers. Er worden zoveel mogelijk organisaties en inwoners van de drie dorpen bij betrokken. Dit project krijgt een donatie van 500 euro.

Het tweede doel is ‘Because We Carry (BWC). Enkele vrouwelijke studenten doen vrijwilligerswerk in het vluchtelingenkamp Kara Tepe op Lesbos. Dit kamp waar voornamelijk vluchtelinggezinnen verblijven uit Syrië, Afghanistan of Irak is in 2015 opgezet door drie Nederlandse vrouwen. Elke week is er een vrijwilligersteam werkzaam in het kamp. Zij ontvangen een bijdrage van 250 euro.

Foto 1: Foto: BWC

Foto 2: Foto: Leus van der Broek