14/05/2020
Wolvega - Lionsclub Wolvega e.o. heeft vorig jaar de Silverlegrally georganiseerd, waarvan de opbrengst naar vier goede dolen gaat. Eén van die doelen was het plaatsen van  Automatische Externe Defibrillators (AED). Inmiddels zijn twee AED’s geplaatst in Wolvega en De Blesse. Op vele plaatsen in de gemeente hangen inmiddels AED-apparaten. Deze zijn buiten kantooruren niet allemaal even goed bereikbaar. Door het aanbieden van diverse, slim geplaatste outdoor-kasten met pincode, zijn de AED’s 24 uur per etmaal beschikbaar.
De andere goede dolen van de opbrengst van de Silverlegrally waren: Sport Fryslân voor gehandicaptensport, World Servants Wolvega die  jongeren de gelegenheid geven om deel te nemen aan een buitenlands project en de Stichting Rolstoeltennis Noord Nederland die tennis voor sporters in een rolstoel wil stimuleren.
Silverlegrally
Door de coronacrisis gaat de Silverlegrally dit jaar niet door en is verplaatst naar zondag 6 juni 2021.
(Foto: Lenus van der Broek)