13/06/2022

Lionsclub Wolvega e.o. organiseerde dit jaar 9e editie van de jaarlijkse Silverlegrally, waarbij de opbrengst ieder jaar naar goede doelen gaat. “Net als voorgaande jaren, één klasse met daarin voldoende uitdagingen voor de ervaren rallyrijders, maar zodanig dat het ook voor de minder ervaren rijders goed te doen is”, aldus de rallycommissie. Er werd in groepen gestart bij Pieter Poot in De Blesse. Om de minuut kon een deelnemer starten. In Assen was op de TT-baan een lunch en de finish en een warme maaltijd bij De Rustende Jager in Oldeholtpade, Er waren nog tussenstops in Dwingeloo en Appelscha. De Silverlegrally is meer dan een leuke rally met oldtimers en cabrio’s, het was een leuke dag uit waar zondag de 60 rallyrijders kennis maakten met de verrassende omgeving en natuur in Zuidoost-Friesland en Drenthe. Business Rally Events uit Drachten, onder andere bekend van de legendarische Beaujolais Trophy’s, was opnieuw gecontracteerd om een mooie route uit te zetten. Winnaar in groep 1 werd de combinatie Harmen Visser en Sjoerd Elzinga en in groep 2 Maren Maijer en Mark de Weerd.

Goede doel

Dit jaar gaat de opbrengst naar het project Sterke Yerke (Fries woord voor woerd-eend). Vorige maand werd op de Spokeplas in Noordwolde een vlottenrace voor ruim 360 leerlingen van diverse scholen georganiseerd. Volgend jaar willen de leden van de Lionsclub Wolvega deze actie opnieuw organiseren en waaraan een bijdrage van 7500 euro wordt verleend.. Met een nieuwe jonge generatie Yerkes wordt de strijd aangegaan tegen plastic soup. Zie ook de link digitale fotoalbum: Silverlegrally 2022 - Lionsclub Wolvega e.o. (myalbum.com) (Foto: Lenus van der Broek)